Hoe houden wij onze service persoonlijk?

Een van de mooiste dingen van woningdelen is hoe persoonlijk het is. Je haalt de hele wereld in huis en jouw gasten leven in jouw huis al is het maar voor 2 dagen, ze voelen een persoonlijke band met de stad, die je in een hotel niet hebt. 

Iamb&b begon 2.5 jaar geleden met slechts twee klanten. Alle informatie over die klanten, het huis en de buurt zat in ons hoofd. Als snel groeide we naar 100 klanten en toen bleek het moeilijker te zijn om alles uit ons hoofd te weten. We weten uit eigen onderzoek dat gasten kiezen voor een airbnb, wimdu of housetrip appartement vanwege de persoonlijke ervaring en we besloten dat groei nooit in de weg mocht staan aan deze persoonlijke ervaring voor gasten.  Wij zijn dan ook geen sleutelbedrijf (slechts het overdragen van je sleutel aan de gasten) maar een concierge service. Wij leggen de gasten namens jou in de watten en geven ze een fantastisch verblijf.

Hoe doen we dat bij iamb&b? 
Zeggen dat een persoonlijke check-in belangrijk is, is makkelijk. Maar hoe zorg je er voor dat de gasten dat ook echt krijgen? Voor ons zijn er een aantal factoren die een check-in prettig en persoonlijk maken. 

1. Je bent er op tijd
Door onze schaal hebben we een aantal hosts die door stad fietsen. Daardoor kunnen we gasten op elk door hen gewenst moment inchecken in het appartement.

2. De gast voelt zich meteen thuis
Als de gast aankomt bij het appartement staan we haar op te wachten en helpen we met de bagage vertellen we ze hoe alles werkt in huis en wat de huisregels zijn. Op deze manier weten gasten meteen waar ze aan toe zijn en voelen ze zich sneller thuis. Onze hosts hebben de informatie over de woning in hun app zodat ze van al onze woningen alles weten of kunnen opzoeken. 

3. Je geeft persoonlijke tips over de stad die passen bij de gast
Iedereen kan een gids kopen en ook de Lonely Planet brengt je niet meer naar de meest unieke plekjes. Daarom hebben wij de leukste hosts geselecteerd die elke gast zijn of haar persoonlijke tips mee kan geven. Ook vragen we onze huiseigenaren om een brief met locale tips achter te laten voor de gasten. Op deze manier is elk verblijf voor onze gasten uniek en persoonlijk. 

Naast deze 'standaard' procedures proberen we ook altijd iets extra's te geven aan de gasten. Op deze manier zorgen we voor een goede en persoonlijke check-in en dat zien we terug in de beoordelingen die we krijgen van gasten. Steeds meer van onze appartementen krijgen de superhost status en als we onze beoordelingen vergelijken met onze 4 grootste concurrenten zien we dat deze persoonlijke aanpak gewaardeerd wordt!

Dit zijn de gemiddelde beoordelingen die gasten geven op Airbnb. Blauw is Iamb&b en rood zijn onze vier grootste concurrenten.

Dit zijn de gemiddelde beoordelingen die gasten geven op Airbnb. Blauw is Iamb&b en rood zijn onze vier grootste concurrenten.